Każdy z nas z pewnością spotyka się w życiu codziennym z różnego rodzaju promocjami, dzięki którym firmy chcą zachęcić nas do zakupu towaru lub też różnego rodzaju usług.
Do zakupu określonych produktów bardzo często zachęcają nas takie dodatki jak gadżety reklamowe. W zależności od branży oraz rodzaju świadczonych usług, będą miały one inną formę oraz zastosowanie. Przykładowo, jeżeli chodzi o sklep elektroniczny, jako drobiazgi promocyjne mogą przykładowo służyć małe, podręczne pendrivy. Zupełnie inaczej będzie to wyglądało, jeżeli udamy się przykładowo do sklepu kosmetycznego. Każda firma powinna wiedzieć, jakie gadżety reklamowe będą najbardziej stosowne w danej branży. Brak stosowania jakichkolwiek promocji może sprawić, iż popyt na dany produkt będzie się zmniejszał. Nie można sobie na to pozwolić, chociażby ze względu na wciąż rosnącą konkurencję, co dotyczy obecnie niemal każdej branży, dlatego tez producenci i przedsiębiorcy muszą być bardzo czujni. Odpowiednie reklama i gadżety reklamowe są bardzo często kluczem do osiągnięcie sukcesu w danej dziedzinie oraz zwiększenia popytu na określone produkty.
Sprawdza się to zarówno w dziedzinie oferowanych produktów jak i usług.
Tego rodzaju rozwiązania mogą posłużyć na do pozyskiwania nowych klientów, ale także aby pamiętali o nas nasi dotychczasowi klienci, niektóre branże chcą stale utrzymywać klienta, dobrym przykładem może być sklep z częściami samochodowymi. Kiedy właściciel chce aby przykładowo mechanik robił u niego stałe zakupy powinien się raz na jakiś czas przypominać. Można to zrobić przy okazji świąt, i wysłać przykładowo kosz podarunkowy. Kiedy rozdajemy duże ilości gadżetów warto poszukać sposobu na obniżenie kosztów, dobrym pomysłem będą cukierki reklamowe. W tym przypadku będziemy mogli dostosować indywidualnie papierki w jakie są zapakowane. Oczywiście można wykorzystać nie tylko cukierki ale także inne słodycze. Dobrym pomysłem są przykładowo czekoladki lub też batoniki, jednak nie znajdziemy na nich charakterystycznych nazw, tylko logo naszej firmy. Warto także zamieścić dane kontaktowe, adres, numer telefonu.