Sukces innowacji zależy od skutecznej komunikacji i zrozumienia różnych elementów procesu innowacji.
Firmy mogą podjąć wiele kroków, aby wspomóc rozwiązania dedykowane. Ważne jest, aby pamiętać, że w Twojej firmie mogą znajdować się pracownicy, którzy mają najlepsze pomysły, ale nie potrafią się z nimi komunikować. Dlatego ważne jest, aby mieć zespół wspierający i zachęcający do dzielenia się pomysłami. Jeśli Twoja firma nie ma zasobów dla dedykowanego zespołu, mogą to być członkowie z różnych obszarów Twojej firmy. Musisz zgromadzić pracowników, aby dzielić się pomysłami i wspólnie je generować, osobiście lub wirtualnie, ważna jest odpowiednia platforma. Musisz wdrożyć procesy sprawdzania pomysłów, aby Twoi pracownicy wiedzieli, że ich pomysły są rozważane. Można to zrobić na różne sposoby. W proces sprawdzania zaangażowany powinien być zespół złożony z projektantów, badań i rozwoju oraz specjalistów do spraw marketingu, w których testowane są pomysły z grupami fokusowymi. Miej na pokładzie zespół rzeczników, którzy wspierają proces generowania pomysłów i innowacji. Ta grupa będzie inspirować zmiany w całej organizacji, zadając pytania, wspierając pomysły i domagając się radykalnych zmian. Wspieraj generowanie pomysłów i proces innowacji poprzez komunikację między działami oraz poszukuj pomysłów i technologii, które można by zastosować w nowo zidentyfikowanych obszarach organizacji.
Organizacje powinny stosować eksperymenty oparte na współpracy, aby zwiększyć szansę na sukces w dziedzinie innowacji. Komunikacja przynosi nowe pomysły, rozwiązuje problemy, zaspokaja potrzeby rynku i przyspiesza proces innowacji. Ważne jest, aby Twoi pracownicy znali Twoje pomysły i wiedzieli jak najwięcej o ich rozwoju. Na przykład można wykorzystać elektroniczne biuletyny, nieformalne rozmowy i recenzje użytkowników, aby przekazać pracownikom najnowsze osiągnięcia w zakresie innowacji. Zmniejsza to niepewność i negatywność oraz pomaga ludziom być otwartym na nowe pomysły. Oprócz komunikowania się ze swoimi pracownikami, musisz poinformować ich, w jaki sposób wpływają na nich dedykowane rozwiązania informatyczne i jakie pozytywne skutki mogą one przynieść.