Obecnie wiele firm chętnie korzysta z internetowych połączeń głosowych i wizualnych.
W czasach błyskawicznego rozwoju technologi internetowych, sposoby komunikacji szybko się zmieniają. Obecnie wiele firm korzysta z technologii VoIP, czyli internetowego połączania telefonicznego, z pewnością jest to duża wygoda, ale także konieczność technologiczna. Tego rodzaju połączenia gwarantują bardzo wysoką jakość dźwięku co z pewnością docenią klienci firmy. To także duża oszczędność w porównaniu ze starszymi rodzajami komunikacji, które naliczały opłaty za połączenia. Szczególnie drogie były połączenia zagraniczne. Obecnie stosowane technologie wykorzystują szybkie łącza internetowe do komunikacji. Dzięki temu możemy szybko przesyłać nie tylko wysokiej jakości dźwięk, ale także obraz. Kiedyś z internetem łączyły nas wolne modemy, którymi trzeba się było „wdzwaniać” takie rozwiązania już dawno poszły w niepamięć, a ich miejsce zajęły nowoczesne routery ADSL, które podtrzymują Internet 24h na dobę. Taki rozwój pozwolił operatorom VOIP podnieść poprzeczkę. Dzięki rozwojowi telekomunikacyjnemu oferta VOIP przedstawia o wiele tańsze oferty niż operatorzy komórkowi a usługi przez nich oferowane, wcale nie oznaczają gorszej jakości połączeń. Obecnie wiele firm automatyzuje także swoje kanały komunikacji z klientami.
Dobrym przykładem jest system zapowiedzi głosowych, które prowadzą użytkownika po swego rodzaju menu, które prowadzi nas do odpowiedniego działu pomocy.
Użytkownik wybiera numer na ekranie telefonu komputera, w kilku krokach dociera do miejsca, w którym może uzyskać pomoc. Obecnie usługi PBX oferuje coraz więcej firm, dzięki nim można automatyzować obsługę klienta i oszczędzać czas. Może być to także system obsługi poczty głosowej, która obsługuje klientów kiedy firma nie pracuje. Możemy skonfigurować wiele numerów telefonów w tego rodzaju sieci, z podłączeniem numerów naszych pracowników włącznie. Możemy także archiwizować nagrania oraz tworzyć różnego rodzaju statystki, dzięki którym będziemy mogli usprawniać naszą komunikację z klientem.