Jeśli prowadzisz własną firmę budowlaną, doskonale wiesz, że każdy sprzęt prędzej czy później trzeba wymienić na nowy. Maszyny się zużywają, na rynku pojawiają się nowe technologie albo zakupu dodatkowych elementów wymaga po prostu duża liczba zamówień. Nie musisz wydawać gotówki. Możesz skorzystać z różnych form finansowania.
Dostępne opcje
Osoby, które prowadzą swoją działalność gospodarczą, z pewnością słyszały o dofinansowaniach ze środków unijnych. Z tych pieniędzy mogą skorzystać szczęściarze, którzy spełniają określone warunki. Podmioty, które nie przejdą kwalifikacji, mają do dyspozycji inne opcje. Mogą wybrać kredyt na zakup maszyn budowlanych. Muszą jednak liczyć się z procedurami bankowymi. Mogą również zdecydować się na opcje leasingowe. Wtedy jednak nie będą formalnymi właścicielami zakupionych produktów (przynajmniej przez jakiś czas). Co wypada korzystniej?
Co się kalkuluje?
Wybór najlepszego rozwiązania wydaje się być skomplikowany. Wiele osób z pewnością zniechęca się już samą myślą o wędrówce po bankach i firmach leasingowych. W tych wszystkich ofertach można wręcz utonąć. Gdyby istniał jednak oferty leasingowe kalkulator, który pozwoli porównać propozycje banków i firm leasingowych… Okazuje się, że stworzono takie narzędzie! Możemy znaleźć je, m.in. na stronie https://cls.pl/kalkulator. Dzięki niemu możemy w kilka chwil poznać rozwiązanie, które wypadnie dla nas korzystnie. Oczywiście, należy pamiętać, że to tylko szacunkowe informacje, a nie konkretna oferta. Otrzymujemy jednak punkt wyjścia do rozmów z konkretnymi przedstawicielami. Kalkulator leasingu poprosi nas o kilka istotnych dla zakupu informacji. Wypełnienie całego formularza zajmie zaledwie kilka minut. Po stronie klienta jest podanie wartości maszyny, którą chcemy kupić. Następnie musimy określić wysokość wpłaty własnej oraz liczbę rat. Na koniec zostanie jeszcze podanie procentowej wartości sprzętu, za którą będziemy chcieli wykupić maszyny po zakończeniu okresu leasingu. Kalkulator natychmiast wyświetli nam wyniki, czyli szacunkową wysokość comiesięcznych opłat, które możemy porównać z innymi ofertami lub zastanowić się, czy budżet firmy udźwignie taki zakup. Pamiętajmy, że otrzymane dane nie uwzględniają opłat związanych z ubezpieczeniem.