Przeprowadzone przez wykwalifikowanych ankieterów badania marketingowe wykazują, że katalogi reklamowe są przeważnie o wiele bardziej skuteczne od klasycznych ulotek reklamowych.
Według badań, większość konsumentów, zanim otrzymane katalogi reklamowe wyrzuci, przynajmniej je przegląda, a to już w porównaniu do samych ulotek znaczny postęp. Przeważnie też katalogi reklamowe, jeśli zainteresują konsumenta. to zostają w jego domu nieco dłużej. Może on potem kilkukrotnie do takiego katalogu zaglądać, a nawet zdecydować się na zakup reklamowanych w ten sposób produktów. Jakiego rodzaju informacje zawierać powinny katalogi reklamowe? Przeważnie katalogi przygotowywane są dla różnego rodzaju sklepów czy tym podobnych przedsiębiorstw, dlatego też zawierać powinny one dokładne informacje na temat reklamowanych produktów. Prawidłowo przygotowane katalogi reklamowe powinny w ciekawy sposób prezentować na przykład objęte określoną promocją wyroby. Oprócz odpowiedniej ilustracji danego produktu pojawić powinny się także dokładne informacje na temat tego, w jakim terminie dana promocja obowiązuje, oraz czy jest ograniczona ilością zapasów.
Dobrze sporządzone katalogi reklamowe bardzo często są przez konsumentów brane pod uwagę podczas planowania zakupów.
Sporo osób robi raz na jakiś czas większe zakupy dokładnie je planując nie tylko pod kątem tego co kupią, ale też gdzie się na te zakupy udadzą. Katalogi reklamowe, które otrzymują, często wpływają na zmianę ich decyzji czy też przyzwyczajeń. Katalogi reklamowe stanowią też cenne źródło informacji na temat aktualnych cen określonych produktów, co może się przydać podczas planowania zakupów i sporządzania listy rzeczy do kupienia. Firmy zazwyczaj zamawiają druk katalogów reklamowych raz na jakiś czas, często w dużych nakładach, tak aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców i zwiększyć szansę na sprzedaż. Taka forma promocji produktów jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna i bardziej przystępna dla potencjalnego konsumenta, niż na przykład ulotka.