Z czasem media ewoluują i dają możliwość poszukiwania nowych form reklamy, kiedyś stawiano na reklamę w gazetach, radiu i telewizji, dziś marketingowcy zyskują wiele nowych narzędzi skutecznej reklamy.
Dzisiaj globalna sieć, to doskonałe źródło wiedzy, możemy znaleźć tam, praktycznie informacje w każdej tematyce. Wiele osób poszukuje wiedzy na różnych serwisach ogólnych i tematycznych, dzięki czemu dotarcie do konkretnej grupy odbiorców jest obecnie bardzo łatwe. Przykładowo można trafić do konkretnej grupy odbiorców dzięki reklamie na forach internetowych, ale także coraz większą rolę odgrywają obecnie media społecznościowe. Przykładowo Facebook daje możliwość bardzo dobrego targetowania, można wybrać przykładowo wiek, czy też płeć naszych potencjalnych odbiorców. Coraz częściej szukamy informacji, z pomocą wyszukiwarek, za pomocą których, będzie można sprawnie znaleźć konkretnie to co szukamy. Najczęściej najszybciej klikniemy w te strony, które będą na samej górze wyników Google. Osoby zajmujące się promocją widząc to zjawisko doszły do wniosku, że trzeba promować się w wyszukiwarkach, co pozwoli na zwiększanie przychodów. Im większa liczba internautów wejdzie na naszą stronę, tym lepiej dla nas.
Toteż wyjątkowo popularne jest obecnie pozycjonowanie stron.
Polegające na sztucznym podnoszeniu pozycji strony, w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu, będzie ona lepiej widoczna, i częściej klikana. Wejścia jaki generują na naszej stronie wyszukiwarki, może być największa część całego ruchu. A więc zainwestowanie w dobrą promocję z całą pewnością przyniesie wymierne korzyści. Obecnie webdesign musi uwzględniać wiele rzeczy, przykładowo przygotowanie strony pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dlatego już na wstępnym etapie projektowania trzeba brać pod uwagę optymalizację strony, odpowiednią budowę, oraz łatwość w obsłudze. Każdy webmaster powinien znać bieżące trendy w tworzeniu stron internetowych, musi także znać wiele branż w których należy uwzględniać charakterystyczne dla nich elementy strony.