3 najpopularniejsze mity związane ze zmianą sprzedawcy gazu

Wiele polskich gospodarstw domowych używa gazu do ogrzewania, ale również do gotowania. Opłaty za gaz to dla nich stały koszt, który odbija się na domowym budżecie szczególnie w sezonie grzewczym. Każdy dąży do oszczędności, dlatego warto rozważyć zmianę sprzedawcy gazu. Konkurencja panująca na rynku sprawia, że taka decyzja może okazać się bardzo opłacalna.

Wciąż stosunkowo niewielu Polaków decyduje się na taki krok. Dlaczego? Być może znaczenie mają wciąż pokutujące w naszej świadomości mity na temat zmiany sprzedawcy energii. Dziś postaramy się je skutecznie obalić.

1. Zmiana sprzedawcy gazu wiąże się z koniecznością wymiany gazomierza

Podmiotem, który odpowiada za dostarczanie gazu do odbiorców jest dystrybutor, inaczej Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD). Dystrybutor odpowiada za utrzymanie sieci gazowniczej, ciągłość dostaw i wszystkie aspekty techniczne związane z dostarczaniem gazu do budynku. Jednak paliwo gazowe kupujemy od sprzedawcy gazu ziemnego, czyli firmy, która nabywa gaz i odsprzedaje go finalnym odbiorcom. O ile nie mamy większego wpływu na to, z usług którego dystrybutora korzystamy, na rynku sprzedawców panuje konkurencja i mamy możliwość wyboru swojego sprzedawcy energii. W związku z tym, że to Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego odpowiadają za infrastrukturę gazową, wymiana gazomierza przy zmianie sprzedawcy gazu nie jest konieczna. 

2. Zmiana sprzedawcy gazu to dodatkowy koszt

Nieprawdą jest również opinia, że zmiana sprzedawcy gazu oznacza dodatkowe koszty. Procedura jest całkowicie bezpłatna, a po podpisaniu umowy z nowym dostawcą resztę formalności załatwia w imieniu klienta sprzedawca. Dotyczy to również poinformowania operatora systemu dystrybucyjnego o zmianie. Więcej na temat tej prostej procedury można przeczytać na stronie https://poprostuenergia.pl/.

3. Zmiana sprzedawcy gazu spowoduje problem ze zgłaszaniem ewentualnych awarii

Jeden z mitów dotyczących zmiany sprzedawcy gazu dotyczy domniemanych problemów ze zgłaszaniem ewentualnych awarii. Oczywiście nie ma on nic wspólnego z prawdą, ponieważ w przypadku uszkodzenia sieci gazowej lub jakiejkolwiek innej awarii należy dzwonić pod numer 992. Daje to nam możliwość wezwania pogotowia gazowego.