Ochrona patentowa znaków towarowych sklepu

Właściciele sklepów mogą chronić swoje znaki towarowe, nazwę sklepu, znak graficzny.

Obecnie powstaje wiele sklepów internetowych, które posiadają domenę internetową, która najczęściej kojarzy się z oferowanym towarem czy też nazwą firmy. W tym przypadku należy zwrócić uwagę, że możemy w Urzędzie Patentowym zarejestrować nazwę unikalną, która dzięki temu będzie należała do naszej firmy.

Ochrona patentowa znaków towarowych sklepu

Jak chronić nazwę i znaki graficzne sklepów?

Przedsiębiorca chce, aby nazwa firmy, marka, nazwa produktu była rozpoznawalna, stawia na reklamę, marketing w internecie, dlatego warto chronić swoje znaki towarowe. W innym przypadku nieuczciwa konkurencja mogłaby zarejestrować nasze znaki towarowe i zablokować możliwość sprzedaży. Dlatego warto w Urzędzie Patentowym zarejestrować nazwę, jak również znaki graficzne, takie jak logo. W przypadku domeny internetowej ochronie nie będą podlegały potoczne określenia danego towaru, w tym przypadku Urząd Patentowy odmówi nam rejestracji. Dlatego warto poszukiwać nazw unikalnych, które zostaną zarejestrowane, będą chronione prawnie.

Rejestracja firmy, czyli wpis do CEIDG lub KRS nie daje nam ochrony patentowej. Dlatego powinniśmy zadbać o ochronę rejestrując nazwę, znak graficzny, logo w Urzędzie Patentowym. Dzięki temu możemy uchronić się przed kradzieżą marki ze strony nieuczciwej konkurencji. Możemy także zwrócić uwagę na przepisy kodeksu cywilnego, które mówią o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w tym przypadku ochrona najczęściej będzie przyznana firmie, która pierwsza zaczęła posługiwać się daną nazwą czy też znakiem graficznym. Jednak zakres ochrony tego rodzaju jest niewystarczający, jeżeli inna firma zarejestruje w Urzędzie Patentowym znak, wówczas możemy w sądzie przegrać sprawę o ustalenie własności marki.

Warto przeczytać artykuł na stronie https://www.parkiet.com/Firmy/211229971-Jak-zabezpieczyc-nazwe-sklepu-od-strony-prawnej.html, gdzie opisane zostały wszystkie aspekty związane z zarejestrowaniem naszej nazwy. Możemy zgłosić nazwę oraz logo do Urzędu Patentowego w Polsce, czy też objąć ochroną nasze znaki towarowe na terenie całej Unii Europejskiej.